tisdag 16 februari 2010

Postcard killers


Har ni läst denna bok? Köpte den för ett tag sen och igår läste jag de sista sidorna. Läser alldeles för lite, om man inte räknar med Pippi, Emil eller Karlson på taket m fl, så läser jag praktiskt taget inte alls. Och det märks nog :oD Hur som helst ville jag ha en lätt läst bok och då blev det denna. Har läst några böcker av Liza Marklund tidigare men den här kändes annorlunda, och det är väl inte så konstigt eftersom hon skrivit den med James Patterson. Boken innhåller 359 sidor och 112(!!!!) kapitel, så ni förstår att den är lätt läst :o) Vad jag saknade i boken var mer spänning, jag fick inte riktigt känslan "ännu några sidor till innan jag lägger mig". Men den var helt ok. Roligast var ändå slutet som utspelade sig på Världens nordligaste Ikeas parkeringsplats :o)

Två meningar ur boken: "Parkeringsområdet var ett inferno. Bilar och bussar och släpvagnar trängdes med gigantiska shoppingvagnar och barnvagnar och tusentals människor". Hm.... ni som varit i Haparanda och känner till hur det är kan nog inte annat än skratta eller åtminstone le åt detta. :o)

Om jag kan rekomendera eller inte denna bok vet jag inte... Behöver man lätt läst på semester kan nog detta vara något men speciellt spännande var den inte som jag tycker bok titeln kan antyda.

Ha det gott!

2 kommentarer:

  1. Nej jag har inte läst denna bok, faktiskt har jag inte läst en enda bok av Liza Marklund, trots att jag älskar spänningsromaner o deckare.

    Kul att de var i Happis !!! :)

    SvaraRadera
  2. Har kikat på den! Men jag är som du, läser alldeles för lite (ngn bok/år)så jag hoppar nog över den, jag kräver en bok som tar tag i mig och håller mig kvar, annars blir den liggandes.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!