söndag 6 februari 2011

Började som kort, slutade som ram...

Frågade min man häromdagen varifrån jag kan få tag på aluminumtejp. Svaret kom fort: från garaget :o) Några minuter senare kom han in med en rulle till mig :o) Ivrig ville jag naturligtvis testa och göra ett kort med denna tejp. Men såg fort att det inte skulle bli något kort. Resultatet såg hemskt ut... Men så tog jag och printade ut ett foto på sonen då han åker med sin moppe, printade ut med lite "kladdig ram". Klippte ut fotot och satte in det i "kortet" limmade på några blommor och vips så fick det bli en ram istället :o) Denna "ram" var nära att åka i skräpen men när sonen såg den så ville han ha den. Så nu "pryder" den hans nattduksbord :o) Och nu... när jag inte sett den på ett tag... så ser den inte längre så tokig ut... :o)

Så med lite hjälp av cardstock, julgranspynt (sånt där "pärlband" man kan sätta på julgranen), aluminumtejp och svart akrylfärg så kom denna "ram" till världen. :o)

Kul att du kikade in här! Ha det bäst!

2 kommentarer:

  1. Förstår helt klart att sonen din ville ha den. Den blev ju urläcker!
    Grabbig men ändå "mjuk" med blommorna!

    SvaraRadera
  2. Päivi, undrar om inte vi bowlade tillsammans den gången? För min första gång var m tjejer fr klassen.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!