onsdag 19 november 2014

Julkort med egentillverkade julgrans kulor


Idag bloggar jag detta julkort i K-design bloggen. Visar även hus jag gjort julgrans kulorna som "hänger" på kortet.

Papper och cirkelstickers kommer från K-design och stämpeln med badande jultomten kommer från PhunnyFace.


Detta har jag använt mig av. Andra verktyg går precis lika bra. Det viktigaste är egentligen snyggt papper och klara cirkel stickers :)

Jag började med att sätta mina cirkelstickers på lämpliga ställen på pappret och klippte ut dem. Därefter tog jag fram min rundtång och virade några varv av metalltråd runt tången.

Gjorde en ögla upptill och lämnade en bit rakt nertill för att kunna fästa den under kulan.
  

Jag fäste dem med 3d tejp för att få lite distans när de fästes på kortet. 

För övrigt fäster jag nästan alltid mina motiv med 3d tejp eller kuddar för att få djup på korten jag gör. :)

 

Och så här såg de ut färdiga innan jag fäste dem på kortet :)

Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!