tisdag 14 juli 2015

Glass i stora lass


Svensk sommar är temat på En liten butiks juli utmaning. Nu är min tolkning kanske lite fri... för svensk sommar för mig är absolut inte enbart "Glass i stora lass" :) Nä, men en del av sommaren är nog glass ändå, det blir några fler glassar under sommaren än vintern :)

Förutom det är ju naturligtvis Svensk sommar för mig ljusa nätter, grönska, sol och bad. Men har inte så bra foton just nu på dessa. Dessutom så har ju sommaren hittills varit urusel, här uppe i norr i alla fall. Några enstaka fina dagar. Annars har det varit rätt kallt många dagar, bara runt 15 grader och mycket regn. Tror inte det blir bad ute i havet eller älven i år... Så kallt som det varit så är dessa stora vatten också så otroligt kalla...

Till denna layout har jag, som vanligt på senaste tiden, använt mig av mina akvareller i bakgrunden. Fina med akvareller är ju just det att då kan blanda dig till vilken färg du än önskar :) Jag har valt grönt, blått och lila till min bakgrund. Lila stänken blev dock så få att de är lite svåra att se på fotot. Annat jag använt är Echo Parks Fine and Dandy 6x6 mönsterpapper. Tycker att det formatet går lika bra att använda till layouter som kort :) Stora bokstäverna är American Craft och små är BasicGrey.

Just nu i skrivande stund har vi bara 12 grader ute... brrr.... kallt. Hoppas du har det varmare :)

Juli utmaningen hittar du här i En liten butiks blogg

Ha det bäst!

1 kommentar:

  1. Älskar den här! Bakgrunden får mig verkligen att tänka på sommar och bilden är klockren! Tack för ditt bidrag!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!